Tankar kring Evolutions aktieåterköp
Evolution har en balansräkning som är brutalt stark. Den är så pass stark att en dunderladdad Bamse kan slänga sig i väggen. Evo tjänar dessutom stabilt med pengar, även om vinstmarginalerna börjar minska. Nu har Evos styrelse beslutat sig att återköpa brutalt många aktier och jag några reflektioner kring detta.